Pedagogická praxe ředitelky organizace
Jmenuji se Jitka Ester Končelová a je mi 33 let. Mám vystudované magisterské studium v oboru učitelství I. st. na pedagogické fakultě UK se specializací hudební výchovou. Po dokončení magisterského studia jsem se vydala cestou dalšího vzdělávání v oblasti v práci se skupinou, v práci s náročnými třídními kolektivy, čtením skupinové dynamiky a ve vedení skupin osobnostního rozvoje, a to absolvováním pětiletého sebezkušenostního výcviku KVP (600 hodin). Také jsem prošla ročním výcvikem mentorských dovedností od společnosti Kvality škol (80hodin) a k tomu má další řadu menších školení - třídnické hodiny, etická výchova, demokratické výchova aj.
S dětmi na profesionální úrovni pracuji od roku 2009. Mám praxi jako asistentka pro děti s OMJ (jeden rok), učitelka 1. st. v malotřídce (průběžně na ZŠ během studia VŠ) a TU na plný úvazek (dva roky). Také jsem pravidelně vedla v tandemu jako třídní učitelka hodiny etické výchovy (80 odlektorovaných hodin).
Později jsem začala pracovat jako OSVČ a vytvářela i realizovala projektovou výuku na řadě škol (pro děti, TU, rodiče) jako externí lektorka, i působila jako odborník osobnostního rozvoje (byla součástí poradenského centra v ZŠ). Jednalo se o realizaci projektové výuky v průřezových tématech - osobnostně sociální výchova, multikulturní výchova aj. Zakázka byla mimo jiné mířena na práci s vybranými třídami na podporu zlepšení a budování zdravých vztahů v třídních kolektivech, rozvoje dovedností soft skills, prevence vzniku šikany i řešení vážnějších problémů v rámci skupinové třídní dynamiky (724 odlektorovaných hodin). Dále jsem realizovala po dobu jednoho roku čtenářské dílny s výtvarnou výchovou pro děti s OMJ od společnosti META (50 odlektorovaných hodin).
Z důvodů opakovaného zavírání škol během pandemie covidu jsem tři roky učila individuálně sólový zpěv, hudební nauku a flétnu (1200 odlektorovaných hodin) a součástí byla také příprava závěrečných koncertů pro žáky a jejich rodiče.
Také během tohoto času jsem učila soukromě v rodinách děti 1.st. a 2. st. ZŠ (více jak 900 odučených hodin) a hlídala děti od 2. let věku (450 hodin). Kromě toho mám praxi i jako animátorka dětských skupinových narozeninových oslav (60hodin) a připravovala jsem a vedla příměstské tábory (105 odlektorovaných hodin).
Poslední dva roky jsem do konce června 2024 vedla oddělení osobnostně růstových skupin a facilitovala RS pod Životem bez závislostí z. s.. Za tyto dva roky jsem vedla v tandemu pět ročních růstových skupin pro děti 1. st a 2. st. (261 odlektorovaných hodin osobnostného rozvoje), realizovala První celorepublikové setkání facilitátorů a pořádala další akce pro děti a jejich rodiče - přednášky, společná RS s dětmi a rodiči.
Externě jsem poslední dva roky realizovala také klasické programy všeobecné primární prevence a selektivní prevence v ZŠ (300 odlektorovaných hodin).
Mimo jiné poslední čtyři roky maluji pro radost i pro svou duševní pohodu děti na obličej, a to na dětských oslavách a festivalech, kde odpočívám od problému, které řeším ve třídách a v rámci skupin během školního roku.
12. července 2024 jsem založila organizaci Cesta Fénixe z. s., která má za cíl pokračovat v růstových skupinách a realizovat nově připravené programy primární prevence, selektivní prevence, adaptační programy, krizovou intervenci a diagnostiku vztahů ve třídách.
Moje práce mě baví a je pro mě důležitý se stále posouvat a tvořit, nerada se nudím a setrvám na místě. :-)